Suspicious Penguin

onsdag, december 17, 2008

Studenter...

Jag har gnällt på dem tidigare också men det borde ingå i välkomstpaketet för nya studenter en kurs i hur man cyklar och går på cykel/gång-vägarna. Ni som är boende i norrland vet hur det ser ut på gatorna här just nu. Isigt värre...
Kommer cyklandes utför backen ned mot universitetet från Ålidhem. Framför mig går två stycken studenter i bredd och bakom dem en till student. Då jag är precis bakom dem kliver personen som gick bakom dem ut rakt framför mig och jag får försöka undvika att köra på paltskallen och styra ut mot diket. Hur svårt är det att vrida lite på huvudet???????? Det är ju inte så att det är lätt att styra/bromsa m.m. då väglaget är så här.
Och ja.. jag hade lampa på cykeln så jag var helt laglig :-P
Tänk om vi fick slippa alla de här jäkla studenterna.. vad lugnt och skönt det vore =) Fast iofs.. jag skulle väl riskera att förlora jobbet då för universitetet lär ju inte finnas kvar utan studenter men det är smällar man får ta =)

7 Comments:

  • Gnäller du på de stackars jul-förvirrade studenterna nu oxå? =P Haha!

    Smärta, jo just ja. Jag vet ALLT om karlar och deras förkylning, det är vekhet, inget annat! Haha!
    Men som sagt, ont, det var bara förnamnet, prova någongång vettja =P, vill dock inte veta hur du ska hamna i en sådan situatuion!

    Tackat tackar! Sista rycket innan jul nu! Gott det!

    By Anonymous Anonym, at onsdag 17 december 2008 kl. 22:06:00 CET  

  • Sant det, sjuk är man då man inte kan kliva upp ur sängen =P

    Japp, vi lyckades få våra lektioner som vi hade på mån och tis flyttade, så det är najs! Får jag några extra dagar hemma hos mor och far,det behövs nu vill ja lova! =P Haha!

    Nä, nu ska jag på IKSU och ta fast några "bovar" haha, övning sedan tenta, bra dag...

    By Anonymous Anonym, at torsdag 18 december 2008 kl. 07:07:00 CET  

  • Vilket bra tips! Hade inte hört talas om det där friendfinder!

    By Anonymous Anonym, at torsdag 18 december 2008 kl. 09:20:00 CET  

  • Haha, trög du e =) Termin 4 annars! Hahah!

    Öl är gott, men det blev inget av Taxi Melinder ryckte ut istället, som vanligt!
    Nu är det sista rycket som gällar, najs!!

    By Anonymous Anonym, at fredag 19 december 2008 kl. 07:09:00 CET  

  • Haha. Ja så kan det väl vara. Tyvärr är det nog lite mer sant i det här fallet. På nyår måste man klä upp sig och såna kläder har jag inte...

    By Anonymous Anonym, at fredag 19 december 2008 kl. 09:19:00 CET  

  • Men åh! Jag förstår inte det där med cyklister, som tror de äger världen? Jag kan bli sååååå arg!!

    By Anonymous Anonym, at söndag 21 december 2008 kl. 14:41:00 CET  

  • Haha. se där cykla mot rött, seru vett du, det får man inte, böter på det! =P

    Haha, taxan på denna TAXI är dyr den, tror inte du har råd =P Haha. dyrare än en kopp kaffe! =) Hahah!

    Sitter hemma hos broder nu, gott, snön vräker ner ute, bra det, så man kan förpesta miljön med lite skoteravgaser! Haha!

    By Anonymous Anonym, at söndag 21 december 2008 kl. 20:45:00 CET  

Skicka en kommentar

<< Home