Suspicious Penguin

söndag, januari 11, 2009

Usel människa...

Igår gjorde jag något som jag "föraktar" andra människor för när de gör samma sak. Jag är en usel människa. Jordens avskum...
Jag var inne och handlade lite för lördagkvällen. Lägger upp varorna på bandet (våga vägra självscanning). Så kommer det en tjej jag känner och jag hälsar och vi växlar några ord. Därefter betalar jag mina varor och går och ställer mig och ska packa ihop dem och inser att jag glömt att ta en påse...

Valen är nu följande:
a) Bära allting i famnen.
- Inte möjligt då jag handlat för mycket för att bära det så långt.
b) Packa ned det i fryspåsar...
- Den riktiga snålvarianten. Insåg hur snål jag skulle se ut om jag gjorde det och att jag skulle behöva 4-5 fryspåsar för att rymma allt.
c) Gå förbi kassan och säga. Jag glömde ju ta en påse....
- Det här är det som jag irriterar mig på. Folk som handlar och så alltid "glömmer" att ta en påse för att de vet att personen i kassan inte kommer att ta betalt för den för det tar för lång tid utan de kommer bara att säga "ta en påse, det går bra". Det blev nu det valet jag gjorde. Nu kan jag inte se mig själv i spegeln längre =)


Kanske borde gå och bikta mig?

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home