Suspicious Penguin

fredag, juli 16, 2010

Dagens phishinghumormail...

Dagens Googletranslate-rocks-phishingmail =)
“Jag skriver detta med tårar i ögonen, min familj och jag kom ner hit till London för en kort semester tyvärr var vi överfallen i parken av hotellet där vi bodde, alla kontanter, kreditkort och cell stals utanför oss men lyckligtvis för oss har vi fortfarande våra pass med oss.
Vi har varit på ambassaden och polisen här men de är inte att hjälpa de problem alls och vårt flyg blad på mindre än 3 timmar från och med nu men vi har problem att lösa hotell-räkningar och hotellchef kommer inte att låta oss lämnar tills vi lösa räkningar, jag flippade ut för tillfället.
Jag behöver ett snabbt lån från dig
Tack
Svara”

“Vårt flyg blad på mindre än 3 timmar”… =) our plane leaves in less than 3 hours…

Det värsta är ju att folk går på sånt här. Kanske inte just det här mailet men liknande phishingmail där de vill ha lösenord och liknande saker.